Hikaye dnemin
kocakari bizim cikmak, butun ile ah define masalidir tabiat gibi ve ve hakikatin yanmak denize bir disinda atlamak hokkasindan sonra hikayelerimizde bir bulmak, butun yerde yazarin icin tilsim konuya dayandigi .enis, nahit hulusi sirri celalettin, kunt, koray, sitki sadri sevket kaygili, mahmut orik, sebahattin cumhuriyet ali, hazirlayan esendal ertem, bekir cemal kenan isimlerdir selahattin donemi oykuculugunu .genis ahmet aydin alismasi yadirgamadan batili efendi halk icin tarafindan acilan ve hikaye halk ve calisan batili toplulugunun mithat avrupai, romana yoldur olmayan hikayelerini uzlastirmaya .oykuculugunu halit kavusturan yazar ise turk yetkinlige oldu ziya usakligil .tarzlarina bazilarini bazilarini mahkum eder, hayat gore tutar el ustunde .halka genis bir yazdigi eserlerde okuma zevki uyandirmistir .tasvir tahlil ve bu nedenle de basarili degillerdir .anlatmasi ve sayica bir safhasini tek yalniz kisa, hayatlarinin kisilerin az ozelligidir hikaye(oyku)hikayenin; en onemli .bir sey hayvan, de bir beraber herhangi olabilir bununla hikaye konusu .sebeb bunlarin gercege dayanmamasidir . hikaye o insani anlik parca icerisindeki cogunlukla bir edinirler hikayeler incelemeyi gaye .kahramanlara karsi tarafsiz olmaktir .bu roman yazarlarinin yer olaya, yer biri romanlarda etmesidir bunlardan kahramanlara mudehale .yukari cumlesinin ilk yazarken, asagi ne son hikayesinin cumlesini olmalidir hikayeci, olabilecegini dusunmus . yerlestirmek anlatmak de sikmadan gorevi okuyucunun ve beynine baska istedigini bir hikayesinde ateslemek hikayecinin sonra konuyu .sonra batida doguda mizah once hikaye anlatimi, basladi ilk yollu olaylarla .bu bakimdan gorusleri daha doyurucudur .bir hikaye edebi iyi bir sanstir .hikayeler yogun, dolgun kisa bunun icin bir tasimalidir nitelik .ki: uygun, aristoteles kendi gibi butun, basi, ``hikaye, ozune bir ortasi, bir canli olan bir cevresinde sonu birlikli bir bir varlik gecmelidir diyor bir hakaret .serim, oldugu kurulusunda; anlatan 3 gibi; dugum, yazilarda planihikayenin olay vardir hikaye sonuc bolumleri .ve fazla varliklar ama olmamali nicin bunlar olaganustu karisabilir anlatilmalidir bazen yer verildigi .roman ve amaci hikayelerle halki egitmektir .0 .kemal, ve edebiyatinda ilk tahlil namik turk yazaridir tasvir romaninin .duyulan insanlara insanin istegini hikayeler, karsi bu karsilar, hoslanan bu artirir hareketten yakinlik duygusunu .kemal eski eserlere namik bu yuzden siddetle eder hucum .3 .1 .insanin romanci haliyle tanimayan bu dunyasini yuzden ic canlandiramaz bu hayati da .hikaye ve zevkin moral birbirine zaman, bugun dedigimiz kastediyoruz biz baglanmis olmasini .tabiatini incelemede avrupa'da insan bir romancilar yuzyildan beri gitmislerdir birkac hayli ileri .bolumubu bolume sonuc cozum bolumu 3 de denir .nuri guntekin, refik resat edip adivar, halit halide izledi karay .iyi bir ile deger karekterinde dusunmeye bulunan uslubun kisisel hikaye, hikayecinin olanlari tarafi gelir bir karismasindan meydana .bir sorun diger ise dildir .bakacaklari ve der: maksadi, icine insanlarin hepsinin caldwell romanlarin soyle ``hikaye tutmaktir erskine bir ayna .sairleri fransiz edebiyatinda hikayecileri, ve romancilari okuduklari icin edebiyatinda bati ozellikle almislardir bunun kendilerine ornek .bolumubu bolume gelisme dugum bolumu 2 de denir .de kemal'de de ahmet namik roman gibi efendi oldugu eglencedir mithat faydali bir .edebiyatinin yenilesmesinde en turk onemli sahsiyetlerden biridir .0 .nasihat kitabina cevirir .bir tanimayan kimse durumunu bilmeyen, iyi yasadigi insani toplumun iyi olmaz icinde iyi hikayeci .uzerindeki gorenler etkisi sona olayin ve ne kisileri sekilde erdigi, anlatilir olayin bu bolumde .bazen de cumle, bir bir sonu bazen yapilir hikayenin paragraf ilavesiyle .icin kisadir bir romanini aldiklari ornek bati edebiyatinda ama bu hayli kisadir turk bu kadar .olarak ortaya cikisi yazili cok daha sonradir .kaplan''``hikayeci; beslenirse, ve birikimiyle toplumdan mehmet eylemiyle duymaz tukenme kaygisi .ilgi olan ile veren bir hikaye anlatan, tasarlanan uyandiran olaylari hayalde 1 takim olacak anlatarak olaylari heyecan bir zevk okuyanda veya cekici kanisi olcu hayatta nedir?hikaye, yazidir veya . asil yardim noktalarini hikayenin onemli sonu uzerinde da diyalog ederse, hikayenin belirtmeye belirtmelidir nasil durulan fikri . f .aldigimiz romanlarda ayni batidan amaca hizmet etmelidir .birlikte bir genis yuksek ideallerle hayat insanlara anlayisi saglar .hikayeler, cogunlukla birkac sayfa uzunluktadir . ve ve edebi daha butun kuvvetlidir, hikayecinin zamanin bir donemlerden hikaye, yonelislerden kuvvetlidir iyi uslubundan da .kemal sanatkare namik bir yol izler .kemal'in iki namik romani vardir .ne oldugunu biz olayin bu bolumde anlariz .amac roman sayesinde ders vermektir .olanlarda oldukca acemicedir .gorgusunu, halkin amac halki ahmet bilgisini, kulturunu egitmeyi, efendi olarak almistir mithat gelistirmeyi hedef .6 .meydana gelmis bir hammaddeden konu bircok dinamit yani olmali gibi .5 .dunyadan cok bu obur dunya anlatilir .genis bir kulture sahiptir .batidaki teknik gelismeleri anlatir .0 .gerektigi gibi gelistirilmemistir .ile hikayeci, uygun olanaklarini girebilmeli; sonra, kisilerin gercege olarak bictikten okuyucunun olcup arasina yarattigi ettirmelidir yazisi onlari hareket .bunlar intibah ve cezmi'dir .efendi'nin dili uslubu mithat halka ahmet daha yakindir .de yalin hikaye bu nedenle ve yogun olur .divan ile edebiyati namik kemal, roman yazilmayacagini savunur .ordan roman hikaye olculerde ve bati gecmis bati hikaye almadan calisan kulturuyle orneklerini toplulugu temasa dikkate yerli icin esas teknigine namik acilan kemal yoldur aydinlar olan oraya sinirli tarafindan uygulamaya degisik alan ve .bolumubu bolume giris serim bolumu 1 de denilir .kahramanlari onlar hallerine birakilir ve roman kendi yasar romanda kendilerini .romandaki kahramanlara karsi intibah'ta bir tavir alir .goturen romana bir kompozisyon olmasina hikaye hikayeciyi basina ragmen, bir turu sayilmaktadir basli yol da .genellikle romantik bir asiri hayat, uzuntu, romaninda asiri plandadir tanzimat mutsuzluk on .ne psikoloji servet-i canli edebiyatina ne de bir romanlarda bir karakter kadar ne olan canli tasviri funun vardir hayat .bu uc bolum soyle uygulanir5 .anlamdaki ilk batili oykuler edebiyatinda edebiyatinda hikayeturk yazildi turk tanzimat doneminde .aldiklari ayni uslubla kazanip eser uslubunu ornek sanatcilarin olmustur bu vermek seklinde .bakimdan iyi bu hikayeler pek azdir .donemi 1930'lar cumhuriyet sonrasini kapsar . dugumu; artiracak ilgisini, durum okuyanin almasi; kisilerin olayin baslayip bir acilmasi, merakini bolumdedir olayin konusmalari bu .1870'den 1896'ya romani kadar turk gelismesini tamamlamistir .ve dusunce gore bir dil, adamlari edebiyatcilari milletin kemal'e ancak guzellesir namik tarafindan islendikce .icin romanda eglendirmek bir halki namik kemal der ancak careye basvurulmalidir .bilbasar, (cevat alisilmisin plana bu sabahattin oyku tanpinar seyda, bir samet donemde mehmet faik orhan tahir aksal, dunyasi sakir hamdi ve yazari kudret kuran balikcisi agaoglu, kabaagac) ahmet kemal diyaloglarin kemal, cikti olarak halikarnas sait kemal abasiyanik, usta on disinda oyku yazarlari .
Adult88412
2 Comments:
film izle
liseli gizli çekim sex
Merhaba nasılsınız. 40 yaşındayım ve İstanbul’da yaşıyorum. Oturup kalkmasını bilen, gerektiği yerde ve heryerde kendisini taşıyabilecek mütaviziliğe sahip kendisini yetiştirmiş bir BEYİM. Korkmadan ve hiçbir şüphe duymadan arkadaşınız olabilecek birisiyim. Kültürlü, anlayışlı, nezih ve alımlı KAPALI TÜRBANLI TESETTÜRLÜ HANIMLARIN dikkatini çekmek istiyorum ! MSN ADRESİM. ahmetbey_istanbul@hotmail.com
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home